Har Kungliga biblioteket robotinsamling av webbsidor?

Gör KB automatiska svep för att samla in svenska webbsidor?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • KB samlar med hjälp av speciell programvara in material från alla webbplatser i se-domänen.

    Insamlingen görs under långa insamlingssvep som pågår i flera månader. En till två sådana generella insamlingar görs per år. Vi gör även selektiva insamlingar från tidningars och politiska partiers webbplatser. Sådana görs tätare ­– en gång i veckan eller varje dag.

    Kulturarw3 är KB:s webbarkivering. Den ligger helt separat från e-pliktsinsamlingen. Läs mer på KB:s webbplats

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.