Ska lösenordsskyddade filer levereras som e-plikt?

E-plikten gäller material som tillgängliggjorts och riktar sig till allmänheten. Vad gäller för material som ligger bakom en betalväg eller inloggning, t.ex. prenumerationer eller premiummaterial? Räknas det som "tillgängliggjort för allmänheten"?
Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Om vem som helst kan få tillgång till materialet genom att prenumerera eller logga in anses materialet rikta sig till och vara tillgängliggjort för allmänheten.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.