Omfattas företag inom content marketing av e-plikt?

Ska företag som paketerar och säljer vidare content marketing leverera e-plikt?
Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Företag som huvudsakligen paketerar innehåll omfattas inte av e-plikt. Däremot omfattas den som har det juridiska ansvaret för utgivningen eller distributionen, det vill säga de massmedieföretag eller publicister som köper tjänsten och ansvarar för publiceringen.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.