Omfattas nyhetspuffar av e-plikt?

Vår myndighet har ett nyhetsbrev som vi skickar ut digitalt till de som registrerar sig via vår webbplats. I nyhetsbrevet ger vi en kort information om nyheten men sen länkar vi till nyheten som ligger på vår webbplats. Det finns alltså ingen "ny" information i nyhetsbrevet. Det är mer en service för att målgrupperna lättare ska hitta de nyheter de är intresserade av.

Behöver nyhetsbrevet ändå e-pliktas?
Annika Wangerud

Kommentarer

  • Nej. Nyhetsbrevet är i princip nyhetspuffar med en länklista. Det är det som länkarna pekar på som kan vara e-plikt.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.