När träder lagen i kraft?

När börjar lagen (2012:492) om pliktleverans av elektroniskt material gälla?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Lagen trädde i kraft den 1 juli 2012 och gäller för det som tillgängliggörs efter den 31 december 2014. Vissa massmedieföretag och myndigheter kommer dock att bli skyldiga att lämna pliktexemplar redan av det som publiceras efter den 31 mars 2013.

    Kungliga biblioteket
  • Hur vet man vilka som är att betrakta som vissa myndigheter?
  • De myndigheter som är leveranspliktiga sedan 2013, så kallade övergångsleverantörer, är:
    Brottsoffermyndigheten
    Försäkringskassan
    Göteborgs universitet
    Universitetskanslerämbetet
    Karolinska institutet
    Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
    Pensionsmyndigheten
    Regeringskansliet
    Socialstyrelsen
    Specialpedagogiska skolmyndigheten
    Statens folkhälsoinstitut
    Statens skolverk
    Statistiska centralbyrån
    Sveriges lantbruksuniversitet
    Trafikanalys

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.