Omfattas myndigheters digitaliserade publikationer av e-plikt?

Det händer att myndigheter digitaliserar sina egna tryckta publikationer och publicerar dessa på webben. Är de leveranspliktiga?
Kungliga biblioteket (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Den digitaliserade utgåvan omfattas av e-plikt. Det gäller oavsett om publikationen är skyddad av upphovsrätt eller inte. Om det däremot är någon annan än myndigheten själv som har framställt den ursprungliga publikationen så omfattas inte den digitaliserade utgåvan av leveransplikt.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.