Finns metadataspecifikationer för webbuppladdning?

Jag har sett att det finns metadataspecifikationer som ska användas vid RSS-leveranser och FTP-leveranser. Finns det metadataspecifikationer för webbuppladdning?

Kommentarer

  • Det finns inte någon specifikation för webbuppladdning. Vid leverans via webbuppladdning fyller du i de fält för metadata som finns i webbuppladdningsformuläret. Vilka uppgifter som är obligatoriska att fylla i framgår därmed när du laddar upp filen.

    Kungliga biblioteket
  • Tack för svar!

    Det skulle ju dock vara intressant att i förväg veta vilka fält som finns, så att man kan vara säker på att ha all relevant information tillgänglig innan man påbörjar uppladdningen.

    Kan man göra en "testuppladdning", dvs ladda upp en fil för att se hur det se ut och sedan ta bort den igen?

  • Tack för dina synpunkter!

    Det går bra att ladda upp en fil för att se hur formuläret ser ut, utan att sedan skicka in leveransen.

    Kungliga biblioteket
  • Tack!

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.