Vem är ansvarig för leveransplikt av en nättidskrift: ägare eller utgivare?

Vårt lärosäte står som ägare till en tidskrift, men använder Universitetspress i Norge (IDUNN) som utgivare. Enligt avtalet har de utgivningsrättigheterna under avtalsperioden. Hur blir det då med e-plikten? Ska tidskriften levereras eller inte?
Katharina Nordling

Kommentarer

  • Hej!
    Leveransplikten är knuten till utgivaren, ni ansvarar därmed för de publikationer ni själva framställt och tillgängliggjort. Om tidskriftsredaktionen växlar mellan olika länder är det endast när en svensk redaktion står för utgivningen som den omfattas av e-pliktsleveranser i Sverige.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.