Hur levererar man ett Facebook-inlägg?

Om vi publicerar webbunikt innehåll i sociala medier som uppfyller förutsättningarna för leveransplikt så ska det levereras. Pliktexemplaren ska levereras i det format som de tillgängliggörs. Kan ni ge exempel på hur facebookinlägg kan levereras?

Kommentarer

  • Hej!

    Om det är en publikation, t ex ett pdf-dokument eller kanske en informationsfilm, som uppfyller förutsättningarna för leveransplikt och endast publiceras på Facebook så är det nog bäst att använda vår webbuppladdningstjänst och ladda upp publikationen, alltså dokument eller film, separat och sedan ange fb-länken till inlägget som unik länk till publikationen.

    Statusuppdateringar och liknande omfattas inte av leveransplikt.

    MVH

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.