Behöver man leverera retroaktivt?

Hej
Om en kommun underlåtit att leverera material sedan 1 januari 2015, ska kommunen nu gå tillbaka och skicka in samtligt material som är leveranspliktigt sedan det datumet eller kan kommunen börja från och med dagens datum att leverera materialet?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, kommuner måste skicka in e-pliktigt material som är publicerat på nätet från 1 januari 2015. Vi brukar se till att löpande leveranser framåt kommer igång och sedan får man ta tag i det som ska levereras retroaktivt. Men det är beroende av hur mycket som ska skickas och leveransmetod. Välkommen att kontakta oss på e-plikt@kb.se om frågor gällande just din kommun.

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.