Hur visas webbuppladdat material i Libris?

Hur ser en post i Libris ut för publikationer som har levererats som e-plikt via webbuppladdning?

Kommentarer

  • När en publikation laddas upp i webbuppladdningen skapas en katalogpost i bibliotekskatalogen Libris http://libris.kb.se/ (det kan ta upp till två dygn innan posten syns i katalogen). Läs mer om hur du gör för att ladda upp publikationer här https://kundo.se/org/kb-eplikt/d/hur-anvander-man-webbuppladdningen/

    Den information som angavs i formuläret vid uppladdningen återfinns i katalogposten. I exemplet nedan är det fråga om en fritt tillgänglig myndighetspublikation. I översikts-vyn finns därför en länk till publikationen. Så länge länken är oförändrad kommer den att leda till publikationen, det vill säga om publikationen ligger kvar på samma webbsida med oförändrad URL.

    Kungliga biblioteket
  • Vilken information som har bifogats vid leveransen avgör hur lätt det blir att hitta publikationen vid en sökning i Libriskatalogen. Under fliken ”Detaljer” finns mer information om publikationen.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.