Kan vi anlita ett företag för att leverera e-plikt?

Är det möjligt att låta någon annan sköta e-plikten åt oss? Finns det något företag som säljer tjänsten att leverera e-plikt?

Kommentarer

  • Det finns inte något hinder för att leverera med hjälp av tjänster som andra än KB har utvecklat eller att anlita ett företag för att komma igång med leveranserna. Som myndighet kan vi dock inte föreslå eller särskilt rekommendera specifika företag som erbjuder sådana tjänster.

    Oavsett hur det går till så är det pliktleverantören som har det juridiska ansvaret för leveranserna och som måste säkerställa att rätt material levereras. Det är alltid pliktleverantören som ska registrera sig för e-plikt hos KB.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.