Information som kompletterar e-plikten

Hej!
Har ni mer information om exempel på vad man skriver rörande:
  • Materialets samband med annat material (även analogt) som ska lämnas?

Kommentarer

  • Hej Malin,

    jag tolkar din fråga som att du undrar över möjligheten att koppla levererat material till en värdpublikation? Jag citerar från https://kundo.se/org/kb-eplikt/d/hur-anvander-man-webbuppladdningen/, post 6:

    En publikation ska anges som värdpublikation om den hör samman med den levererade publikationen. Ett exempel kan vara då man levererar elektroniska övningsuppgifter, publicerade på en webbplats, som hör samman med en tryckt bok. Då ska den tryckta boken anges som värdpublikation. Det är alltså inte den tryckta utgåvan av samma publikation som du levererar digitalt som avses här.

    Hoppas du fått svar på din fråga.

    David Brodin

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.