Inbäddade interaktiva tabeller/diagram med information

Har ett externt verktyg där interaktiva tabeller/diagram skapas och som sen bäddas in som en viktig del av nyhetsartiklar. Interaktiviteten består av möjligheter att sortera informationen på olika sätt, "mouse over" för mer information och ibland möjligheter att filtrera.

Rent tekniskt är det en javascript-baserad applikation som visar/sorterar osv tabellen/diagrammet.

Ska detta levereras och i så fall hur?

Om det inte ska levereras. Ska artikeln som förlorar mycket av sitt värde utan den interaktiva tabellen levereras?
Mikael

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    interaktivt material faller som regel utanför e-plikten, så innehåll av den typen du beskriver behöver inte levereras. I de fall då återstoden av artikeln blir intetsägande utan det interaktiva materialet kan artikeln hoppas över.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.