Omfattas myndighetens statistik av e-plikt?

Vi är en statlig myndighet och  publicerar statistik om våra kunders beteende kring val och flytt av tjänstepensionen. Det här publiceras kvartalsvis. Jag har svårt att bedöma om det går under e-plikt? Är det verkligen av intresse? Se filen här https://www.spv.se/om-spv/pensionsstatistik/
Excelfilerna, inte pdf.filen
Camlla Persson

Kommentarer

  • Hej,

    myndigheter ska leverera sina "egentliga myndighetspublikationer", och i det begreppet ryms bland annat att det som ska levereras ska ha karaktär av publikation.

    Pdf-en på den sida du länkar till bedömer jag uppfyller det kriteriet, medan excel-filerna inte gör det. Jag ser dem mer som rådata vilket inte är leveranspliktigt i sig (sammanställningar av statistik kan dock vara det, återigen om de har karaktär av publikation).
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.