Hur laddar jag upp bilagor?

Om en publikation har bilagor som separata filer, hur ska de levereras? Blir det en uppladdning för varje fil eller ska bilagorna laddas upp tillsammans med publikationen?
Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • I formuläret för webbuppladdning finns det möjlighet att ladda upp flera filer direkt efter varandra. Det görs genom att klicka på ”Välj filer att ladda upp…” och sedan välja en fil som finns lagrad på den egna datorn. Upprepa momentet för att ladda upp fler filer. Det ser då ut som i exemplet nedan.

    Observera att det endast är sammanhörande publikationer som ska laddas upp på det här sättet. Vid uppladdning av flera separata publikationer måste varje leverans slutföras innan en ny leverans kan påbörjas.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.