Vad har ni för tekniska krav för FGS-paketstruktur?

När det gäller e-plikts-leverans så undrar jag om fgs för paketstruktur måste vara implementerad först innan leverans eller vad är det som krävs tekniskt?

Kommentarer

  • Hej,
    ja om ni har tänkt leverera via FTP så bör paketstrukturen för FGS vara implementerad först. Hur den ser ut kan man läsa om i specifikationen FGS-PUBL, s. 5 där det under "Paketstruktur och leverans" bl.a. står:
    Paketen överförs till KB via FTP (IP-adress, användarnamn och lösenord
    erhålls av handläggare på KB) eller på annat överenskommet vis. En
    leverans skall överföras som en .tar-fil där filnamnet motsvarar externt
     leverans-ID (dvs. leverantörens referens).

    Tänk också på att katalognamn (folders/mappar som de uppladdade paketen ligger i vidd FTP-transfer) måste följa reglerna för Windows filsystem, dvs. att katalognamn inte får innehålla något av tecknen: \ / : * ? ” < > |

    Detta eftersom dessa katalognamn vid FTP-överföring sedan används som s.k. "Externt paketid."
    Hälsningar,

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.