Omfattas föreningspublikationer av e-plikt?

Jag är redaktör för ett nyhetsbrev som kommer ut en gång i veckan med artiklar om arbetsmiljöarbete i kommun- och regionsektorn.
Nyhetsbrevet är en del av Suntarbetsliv, en förening som förutom artiklarna utvecklar andra digitala stöd för arbetsmiljöarbete.
Suntarbetsliv ägs av arbetsmarknadens parter inom kommun- och regionsektorn.
I samband med planer på en utgallring av gamla artiklar, började vi fundera på om vi omfattas av det som kallas för e-plikt till KB.
Min fråga är alltså, lite kort: gör vi det? Och om vi gör det, hur ska vi gå tillväga för att eventuellt lämna in vårt digitala material till er?
Här finns webbadressen till oss: www.suntarbetsliv.se

Med vänlig hälsning,
Åsa Hammar

Kommentarer

  • Hej,

    e-plikten är menad att endast gälla för större aktörer, exempelvis massmedieföretag, myndighet eller aktörer som omfattas av automatiskt grundlagsskydd. Er utgivning omfattas således inte.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.