Ersätter e-plikt kommunernas arkivering?

Behöver kommunerna arkivera det material som skickas in som e-plikt?  Eller är e-pliktsleveranser slutarkivering som innebär att kommunen arkiverar hos KB och inte behöver arkivera materialet själva?
Pär

Kommentarer

  • Nej, e-plikt är ingen slutarkivering som ersätter kommunernas arkivering. Den måste fortsätta som vanligt.
    Kungliga biblioteket
  • Toppen, tack för svaret!
    Pär

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.