Är det möjligt med olika leveranssätt för filer och metadata?

Vi skulle vilja skicka filerna via FTP och göra tillhörande metadata tillgänglig via RSS, går det bra?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Nej, systemet för mottagning av e-plikt fungerar inte så att det är möjligt idag. Genom att dela upp leveransen finns risk att KB inte kan sammankoppla dessa leveranser, samt att det är svårt att ha ett system för kvittens på att leverans har gjorts korrekt.

    Kungliga biblioteket
  • Däremot är det möjligt att skicka filerna via FTP tillsammans med metadata i RSS-format. Det är då nödvändigt att dela upp RSS-feeden så att varje FTP-leverans endast innehåller filer och metadata som är beskrivet i ett <item> från RSS-feeden.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.