Hur får jag en lägenhet hos er?

Hejsan.

Jag ska flytta och undrar hur jag gör för att få en lägenhet hos Fabo?
Bengt
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hejsan Bengt!

    Trevligt att höra att du är intresserad av en bostad hos oss!

    Det första du ska göra är att skapa ett konto på vår hemsida. Då ställer du dig i bostadskön och får ett kö-poäng för varje dag du står i kön.

    Håll utkik på vilka våra lediga lägenheter  som läggs ut på vår hemsida samt på skärmar i våra fönster på Kundtjänst på Möllegatan 2. Ser du en lägenhet som intresserar dig anmäler du ditt intresse genom att logga in på ditt konto, klicka på den lägenhet du är intresserad av och anmäl ditt intresse.

    Efter att svarstiden gått ut kontaktar vi de som är aktuella för att få ett erbjudande, alltså de med högst kö-poäng och som slutligen har plats 1-3.
    Skulle du inte få den önskade lägenheten är du välkommen att fortsätta söka och hålla din plats i vår kö genom att logga in på ditt konto med maximalt 12 månaders intervall.

    Tänk också på att det finns olika delar som man måste uppfylla för att få hyra lägenhet hos oss.

    Den sökande:
    • ska ha fyllt 18 år
    • får inte ha några skulder eller betalningsanmärkningar när vi tar en kreditupplysning
    • ska vara folkbokförd i Sverige
    • ska ha ha ett svensk personnummer
    • får inte ha enbart boxadress, utan annan fast adress
    Uppfyller du punkterna ovan och har registrerat dig hos oss, kan du börja söka lägenheter*>>.

    Om du har ett samordningsnummer kan du registerna dig i vår kö om du kontaktar oss.
    Läs mer här: Kan jag ställa mig i er bostadskö om jag har ett samordningsnummer?

    * Sökande som har skulder och söker lägenhet blir spärrad och spärren plockas bort när sökande lämnar styrkt information om att skulderna är reglerade. Fabo gör då en kreditkontroll på sökande.

    Önskar dig en fin eftermiddag!
    Charlotte
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret
  • Hej hej

    Kan man skapa ett konto åt en närstående och hur gör man i såfall?
    Samuel
  • Hej Samuel !

    Du kan hjälpa din närstående att skapa ett konto genom att göra det via vår hemsida.

    Här tar du dig vidare till registreringen för att skapa konto.

    Ha en bra dag!

    Charlotte
  • Vi vill söka i ullared om det finns nån tvårumslägenhet värmer ingå hyran. vi har en katt
    sofia
  • vi vill har en tvårumslägenhet vi har en katt skulle vara i ullared värmer ingå hyran
    sofia
  • Hej Sofia,

    Tack för att du hör av dig.

    Först och främst behöver du skapa ett konto hos oss för att söka bostad, sedan söker du de bostäderna som är intressanta för dig. Följ stegen som du kan läsa i texten ovan.

    Jag rekommenderar dig att ringa till vår Uthyrning på 0346-886600, tonval 1, om du har fler frågor så hjälper vi dig gärna.
    Charlotte