Räknas poängen ihop om man är medsökande?

hej! Jag är medsökande med en person här på fabo. Vad betyder det mer specifikt och räknas poängen ihop?
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Att vara medsökande tillsammans med någon innebär att ni båda kommer att stå på ett lägenhetskontrakt när ni får bostad hos oss.
    Vi har tidigare svarat på en liknande fråga, länkar till den här nedan så att du kan läsa mer där också.

    Hej kan man samla kö-poäng tillsammans?​​​

    Hoppas detta var svar på din fråga, annars kommentera igen.

    Ha en fin dag i solen!
    Charlotte
  • Jag och min sambo har bott tillsammans i ett år, vi bor på ängslyckevägen. Han är min medsökande men ni ville att det bara var jag som skulle skriva på kontraktet. Jag frågade om han också skulle skriva på eftersom han är min medsökande men ni sa nej.
    Åsa
  • Hej Åsa,

    Tack för din fråga.

    Jag ber en av mina kollegor på Uthyrningen att kontakta dig med svar gällande just ditt ärende.

    Önskar dig en fin dag!

    Charlotte