Humlestörar och snören

Undrar över vilket håll snöret skall snurras på humlestörarna. I podden sägs motsols men på alla störarna på utställningen är snöret snurrat medsols. Spelar det någon roll tror ni?

Kommentarer

  • Hej,

    Det ska vara motsols, blev fel i utställningen men det rättas till nästa år då utställningen är tillbaka i något utökat skick. Vi skäms och beklagar.
  • Tack för svaret.  Jag skall sätta snöre på min humlestör till våren och vill gärna göra rätt . Skall bli spännande att se hur det fungerar.  Skämmas behöver ni inte göra. Lite kul att även solen har sina fläckar och för mig är ni alltid solen. Den bästa botaniska trädgård jag vet.
  • Tack så mycket, ska hälsa mina kolleger!