Varför kan jag inte ansöka? Knappen funkar inte!
Hej! Jag skulle söka en lägenhet men det går inte att trycka på knappen "Ansök". Varför kan jag inte ansöka??
Följ inlägget
0
följare
Det kan finnas lite olika orsaker till att du inte kan ansöka.
För att kunna söka lägenheter på boplats.se måste du först och främst ha gjort detta:
- Du måste vara inloggad för att kunna ansöka. Logga in på boplats.se med ditt personnummer/e-post och ditt lösenord.
- Du måste ha betalat årsavgiften för att kunna ansöka. Logga in på Mina Sidor / Betalning och se till att du har betalat årsavgiften. Om du inte har betalat, finns det en avi överst i listan med texten Medlemsavgift Ej betald.
- Du måste ha fyllt i dina kontaktuppgifter för att kunna ansöka. Gå till Mina Sidor / Kontaktuppgifter. Kontrollera att du har fyllt i hela din nuvarande adress, ditt mobilnummer och din e-postadress. Se också till att mobilnummer och e-postadress är verifierade.
- Du måste ha fyllt i din profil för att kunna ansöka. Gå till Mina Sidor / Min profil. Kontrollera att du har fyllt i alla uppgifter i din profil - folkbokföringsort, sysselsättning, inkomst, antal hushållsmedlemmar och nuvarande boendeform.
När dessa fyra punkter är gjorda, kan du söka de lägenheter där du uppfyller hyresvärdens villkor. Om du inte uppfyller villkoren, är annonsen markerad med ett rött kryss. Du kan alltid gå in i annonsen och klicka på texten "Du uppfyller inte villkoren" för att se vilka villkoren är för varje lägenhet och vad du inte uppfyller.- Om du har glömt ditt lösenord, klicka här.
- Om du inte redan har ett inlogg, måste du först skapa ett konto.
Du kan söka max fem nya lägenheter samtidigt. Begränsningen gäller bara de lägenheter som är i status "Öppen för ansökan". Om du redan har fem nya ansökningar, kan du inte klicka på "Ansök" på fler lägenheter.
Mvh Ella
Här i kundforumet svarar jag bara på allmänna frågor, eftersom svaren publiceras publikt.
Det kan finnas lika orsaker till att du inte kan ansöka - t.ex. att du inte uppfyller villkoren eller att du inte har betalat din avgift. För att kunna svara på varför just du inte kan ansöka, måste vi titta på ditt konto.
Du är välkommen att kontakta Boplats kundtjänst för att få hjälp att kolla vad som gör att du inte kan ansöka.
Klicka här för att maila kundtjänst eller ring 031 -100 250.