Varför får jag bara söka fem lägenheter samtidigt?

Kommentarer

  • Hej Yasser, tack för din fråga!

    Många ansöker på lägenheter som de egentligen inte är intresserade av, och tackar Nej till erbjudanden om visning eller kontrakt. Då måste vi ta kontakt med många personer för varje lägenhet innan vi hittar någon som tackar Ja.

    Det blir de bostadssökande som får betala för det, både genom att det tar längre tid och att Boplats verksamhet blir mer kostsam. Med begränsningen får vi en snabbare och mer effektiv uthyrningsprocess, vilket gynnar alla.

    Begränsningen gäller bara de lägenheter som är i status Öppen för ansökningar. När ansökningstiden har gått ut kan du anmäla intresse för nya lägenheter. Du kan se ”Anmäl senast” i varje annons. Lägenheter i status Behandlas, Visning pågår eller Kontrakt tilldelat räknas alltså inte in i dina fem ansökningar.
    Elin, Boplats Göteborg