Vad är en bevakning?

Hejsan! Jag funderar på att skapa en bevakning men vill gärna veta mer först om vad det är, vad det innebär? Måste jag söka lägenheterna jag får mail om? Händer det något om jag tackar Nej?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    På boplats.se kan du skapa en bevakning med de områden du är intresserad av under "Sök bostad". Bevakningen informerar dig om vilka lägenheter som blir lediga.

    När du har sparat din bevakning kommer du att få e-post när det kommer ut nya lägenheter som passar in på dina sökkriterier. Om det inte kommit ut några nya lägenheter som passar in på dina sökkriterier, så får du inte e-post. Det är alltså inte säkert att du får e-post om bevakningsträff varje dag.

    Du väljer själv om du vill ansöka eller inte. Du behöver inte tacka Nej, om du inte är intresserad är det bara att låta bli att söka. När det läggs ut en annons på en lägenhet som du är intresserad av måste du logga in på boplats, gå till annonsen och klicka ANSÖK för att söka lägenheten.
    Elin, Boplats Göteborg