Kan jag hyra studentbostad i Göteborg om jag studerar i Borås?

studerar i Borås men vill bo i göteborg, funkar det?

Kommentarer

  • Hej Rim, tack för din fråga!

    Det är hyresvärden som bestämmer vilka villkor du måste uppfylla för att få söka deras lägenheter. För att få skriva kontrakt på en studentlägenhet brukar det krävas:
    • Att du är antagen till en utbildning i Göteborg.
    • Att du kan visa ett antagningsbesked eller studieintyg.
    Studentlägenheter är främst till för dig som studerar på högskola eller universitet i Göteborg, men ibland kan hyresvärden hyra ut till studerande även på andra utbildningar. Du ser vilka villkor som gäller i varje annons.

    Elin, Boplats Göteborg