Sökt bostad - när får jag svar om jag har en chans till att hyra den?

sista ansöks dag va 16-april-21        södra skärgård   styrsö familjebostäder 2 rum o kök     hur länge dröjer det innan jag vet om jag har en chans    mvh ilona

Kommentarer

  • Hej Ilona, tack för din fråga!

    I genomsnitt tar det 11 dagar från att lägenhetsannonsen har stängt för ansökningar till att en sökande har tilldelats kontraktet. Efter sista svarsdatum efter visning brukar det ta upp till en vecka innan du får besked om ifall du har fått kontraktet eller inte.

    Om du har flest ködagar av de som har tackat Ja, och ska erbjudas kontraktet, ringer vi upp dig innan vi skickar dina uppgifter till hyresvärden för kontraktsskrivning.

    Klicka här för att läsa mer om vägen från ansökan till kontrakt.
    Elin, Boplats Göteborg