Varför kan jag inte ansöka?

Hej!
Jag har lagt in så jag får meddelande om när det kommer en lägenhet som passar det jag söker men när jag loggar in på lägenheten så kan jag aldrig söka den, varför?
//Frida

Kommentarer

  • Hej Frida, tack för din fråga!

    Det kan finnas lite olika orsaker till att du inte kan ansöka. Börja gärna med att kontrollera att alla dina kontakt- och profiluppgifter är ifyllda på Mina Sidor och att du har betalat din årsavgift.

    När du har fyllt i alla dina uppgifter och betalat avgiften kan du söka de lägenheter där du uppfyller hyresvärdens villkor. Om du inte uppfyller villkoren, är annonsen markerad med ett rött kryss. Du kan alltid gå in i annonsen och klicka på texten "Du uppfyller inte villkoren" för att se vilka villkoren är för varje lägenhet och vad du inte uppfyller.

    Du kan söka max fem nya lägenheter samtidigt. Begränsningen gäller bara de lägenheter som är i status "Öppen för ansökan". Om du redan har fem nya ansökningar, kan du inte klicka på "Ansök" på fler lägenheter.
    Elin, Boplats Göteborg