Det gäller min avlidne far. Hur säger man upp kontot?

Det gäller min avlidne far. Får ni automatiskt information eller hur går man tillväga?

Kommentarer

  • Hej Klara, tack för din fråga!

    Jag beklagar det inträffade.
    Det finns olika alternativ för att avsluta ett konto på boplats.se:
    • Om ni har inloggningsuppgifterna, kan ni själva logga in och avsluta kontot på Mina Sidor. Läs mer: Hur gör jag för att avsluta mitt konto?
    • Ni kan kontakta Boplats kundtjänst och bifoga en kopia av dödsfallintyg, för att få hjälp med att avsluta kontot.
    • Om ni inte gör någonting, kommer Boplats-kontot att raderas automatiskt när det har varit inaktivt i 12 månader. Eventuella påminnelser om betalning kan ni bortse ifrån. Det är en frivillig avgift, och inget kommer att gå vidare till inkasso.

    Finns det en efterlevande make/maka/sambo?
    En person som är gift eller sambo med en registrerad medlem som avlider kan begära att överta dennes ködagar hos Boplats. Kontakta Boplats kundtjänst för att få hjälp med kontoövertag.
    Elin, Boplats Göteborg