Får man röka på balkongen om det står "rökfri lägenhet"?

Hej, får man röka på balkong om det står "rökfri lägenhet", betyder det bara att man inte får röka inomhus?
Mvh bostadssökande

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Om ett av villkoren i annonsen är att Ingen i hushållet röker, brukar det ofta innebära att hyresvärden inte tillåter rökning
    • i lägenheten
    • på balkongen eller uteplatsen
    • i anslutning till husets entré.
    I vissa äldre hus gäller rökförbudet bara inomhus, och man får röka på balkongen. Vilka regler som gäller för en enskild lägenhet/ fastighet regleras i det hyresavtal som du och hyresvärden undertecknar tillsammans.

    Elin, Boplats Göteborg