Nyproduktion, hur kan man se om det är flera lägenheter i annonsen?

Hej, jag läste att man kan vara skriven på alla nyproduktion lägenheten på en annons. Hur gör man det och hur ska jag veta att det finns flera lägenheter som man är registrerad på så länge att man sökt en annons.
Tack

Kommentarer

  • Hej Marina, tack för din fråga!

    Ja, det stämmer att en hyresvärd som har flera likadana lägenheter att hyra ut på samma adress samtidigt, har möjlighet att skapa en så kallad grupperad annons. En grupperad annons betyder att annonsen innehåller flera lägenheter, och att du söker alla lägenheterna i gruppen när du ansöker på en sådan annons. Grupperad annons används framför allt för nyproduktion.

    Hyresvärdarna väljer själva ifall de vill göra en grupperad annons, eller om de vill lägga ut en separat annons för varje lägenhet. All nyproduktion är alltså inte i grupperade annonser.

    Det står i annonsen om den innehåller flera lägenheter. Det kan till exempel se ut såhär:

    Elin, Boplats Göteborg