När försvinner mina intresseanmälningar?

Mina 5 möjliga intresseanmälningar är nästan alla fortfarande upptagna av boplatser som någon annan än jag fått kontrakt för, trots att jag inte längre har någon chans att få dem. När försvinner dessa från min profil så att jag kan fortsätta ansöka?

Kommentarer

  • Hej Ole, tack för din fråga!

    Det är bara lägenheter som är i "status: Öppen för ansökningar" som räknas in i dina begränsade ansökningar. Så fort ansökningstiden för en lägenhet har stängt så tar den inte längre upp en av dina fem.

    De lägenheter som har annan status, till exempel "status: Behandlas", "status: Visning påbörjad" eller "status: Kontrakt tilldelat" räknas alltså inte med bland dina fem.

    De ansökningar som är i "status: Öppen för ansökningar" kan du gå in och ta bort ifall du hittar en annan lägenhet som du hellre vill ansöka.

    Du kan se aktuell status för varje lägenhet du har gjort intresseanmälan för på Mina Sidor / Sökta bostäder.

    Här kan du läsa mer om vad olika "status" innebär.
    Elin, Boplats Göteborg