Majviken trygghetsboende i majorna - brukar det finnas lägenheter och vad ligger hyrorna på?

Hej
Brukar de finnas lägenheter och vilket pris ligger lägenheterna på(kall-varmhyra)
Häls Åke

Kommentarer

  • Hej Åke, tack för din fråga!

    Lägenheterna i trygghetsboendet Majviken är väldigt populära och omsättningen är låg. Vi har inte fått in någon ledig lägenhet från Majviken hittills under 2021.

    Boplats har inte någon förteckning över hyresnivå på olika lägenheter - vi kan bara svara på vad hyran är på de lediga lägenheter som är annonserade på boplats.se för tillfället. Om du vill veta mer om Majviken, kan du kontakta Bostadsbolaget (hyresvärden som förvaltar Majviken). Läs mer här.

    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej! Så hör några år senare undrar jag hur omsättningen av lägenheter för 70+are i Majviken ser ut?

    Täck på förhand!
    Mvh Sanne
    Sanne
  • Hej Sanne, tack för din fråga!

    Hittills under 2023 har Boplats förmedlat 5 stycken Trygghetslägenheter (70+) i Majviken (adress Karl Johansgatan 47 - 49).

    Du kan skapa en bevakning för Trygghetsboende i Majorna-Linné på boplats.se för att få mejl när det kommer ut lediga lägenheter i Majviken.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej,

    tusen tack för ditt svar! Har ni någon statistik för hur lång kötid de sökande som blivit tilldelad en av dessa fem lägenheter har haft? Jag hittar den generella kötiden för trygghetsboenden på er hemsida, men den siffran är inte uppdelad på stadsdelar eller något annat.

    Allt gott!
    /Sanne
    Sanne
  • Hej Sanne! Vi har tyvärr inte statistik specifikt för Majviken, men det följer ganska väl den genomsnittliga kötiden för området, vilken är ungefär 3700 ködagar. Jag tittade nu på de senaste trygghetslägenheterna vi hyrt ut i Majviken och då har det sett ut så att ettorna ligger ungefär mellan 2500 - 3000 ködagar och tvåorna  ungefär 4000 - 4500 ködagar.

    Elin, Boplats Göteborg