Varför ser jag aldrig lägenhetsannonser utanför Göteborg som t.ex. Partille, Mölndal eller Kungälv?

Varför ser jag aldrig lägenhetsannonser utanför Göteborg som t.e.x. Partille, Mölndal eller Kungälv? Jag har ständigt bevakat Boplats för nya annonser under de senaste veckorna men ser endast annonser i Göteborg. Är det något som jag inte har tillgång till eller är annonser för dessa områden helt enkelt inte lika förekommande?

Kommentarer

  • Hej Dante, tack för din fråga!

    Boplats har ett upptagningsområde från Stenungssund i norr till Kungsbacka i söder. Som bostadssökande på boplats.se har du tillgång till alla annonser, även för lägenheter i andra kommuner.

    Det stämmer att de flesta av lägenheterna på boplats.se ligger i Göteborgs kommun, men vi har även avtal med hyresvärdar i flera andra kommuner. Under 2021 förmedlade Boplats totalt 6956 lägenheter, varav bland annat 265 lägenheter i Mölndals kommun och 21 lägenheter i Kungälv.
    Här kan du läsa mer om antal lägenheter och kötider i kommuner utanför Göteborg.
    Elin, Boplats Göteborg