Hur många kö poäng genomsnitt behöver man för att få en lägenhet (2a/3a) i Göteborg?

Kommentarer

  • Hej Maria, tack för din fråga!

    Det är svårt att svara på hur lång kötid du behöver för att få en lägenhet, eftersom det beror på vilken typ av lägenhet du söker och i vilket område.

    Kötiderna varierar mycket - en del lägenheter kräver bara några månaders kötid, medan andra tar flera år att få. Det beror på hur populär lägenheten är, och hur många som har sökt den.

    Kötiden för en specifik lägenhet påverkas bland annat av
    • vilken kommun/ vilket område lägenheten ligger i
    • hur stor lägenheten är
    • hur hög hyran är.
    Klicka här för att se Boplats statistik över genomsnittliga kötider.
    Elin, Boplats Göteborg