Kan man tacka Ja eller Nej utan att ha gått på visning?

Hej jag har varit på visning av 1 lägenhet jag är intresserad av. På annonsen står att jag har 8 personer före mig, men bara 1 person dök upp på visning (förutom jag). Betyder detta att jag har eventuellt bara 1 person före mig som kan tacka Ja eller kan man också tacka Ja utan att gå till visning? MVH/Ally

Kommentarer

  • Hej Ally, tack för din fråga!

    Det är ett 30-tal olika hyresvärdar som förmedlar sina lägenheter via boplats.se, och det är upp till hyresvärden att bestämma hur visningen ska ske.

    I vissa fall är det obligatoriskt att ha gått på visningen för att kunna gå vidare och erbjudas kontraktet. Om närvaro på visningen är obligatorisk ska det stå i annonsen och/eller i visningsinbjudan.

    Men det är ofta upp till den sökande själv ifall man vill gå på visningen eller om man vill svara på erbjudandet utan att ha gått på visningen.
    Elin, Boplats Göteborg