Hej jag ansöker student lägenhet? Hur många år måste jag vänta?

Jag heter Lina Tilahun. Jag bor med min mamma men nu vill jag att bo en sam jag jobbar och studera men jag vill ha en ettan lägenhet. Jag har varit meddlem 3 år sedan. Kan man inte få en student lägnhet?

Kommentarer

  • Hej Lina, tack för din fråga!

    På boplats.se hittar du studentlägenheter från Göteborgs kommunala hyresvärdar och flera privata hyresvärdar. För att söka studentlägenheter på boplats.se måste du först skapa ett konto, samla ködagar genom att betala årsavgiften och ha fyllt i din profil på Mina sidor.

    Studentlägenheter är främst till för dig som studerar på högskola eller universitet men ibland kan hyresvärden hyra ut till studerande även på andra utbildningar som YH och gymnasieskola. Du ser vilka villkor som gäller i varje annons. Väntetiden för att få en studentlägenhet är i genomsnitt ca 3,5 år.

    Se lediga studentlägenheter just nu

    Elin, Boplats Göteborg