Vad är skillnaden mellan gemensam dusch och gemensam bad?

Hej! Förstår att man delar kök och ibland kylskåp med andra, men vad är skillnaden mellan gemensam dusch och gemensam bad? Är det sistnämnda att man får dela toalett med alla också?

Kommentarer

  • Hej Josefin, tack för din fråga!

    Det ska framgå i annonsen vilka egenskaper lägenheten har. En del lägenheter/studentrum har egen toalett med handfat, men inte egen dusch/badrum, utan dusch delas med grannarna.

    Det kan även vara delad toalett, alltså att det egna rummet inte har varken dusch eller toalett. När det gäller studentboende kan det även vara gemensamt kök som delas med grannarna.

    Om det inte framgår tydligt i annonsen vad som finns och inte finns i lägenheten/studentrummet, ska du i första hand kontakta hyresvärden och fråga. Boplats har tyvärr inte mer information än den som hyresvärden har skrivit i annonsen. (Om det är svårt att få tag i hyresvärden kan du självklart kontakta Boplats kundtjänst, så kan vi hjälpa till med att kontakta hyresvärden.)
    Elin, Boplats Göteborg