Går det att stå i flera bostadsköer samtidigt som man står i er?

Jag står redan i Bostadsförmedlingens kö, går det då att ställa sig i er samtidigt utan att förlora kötid i den andra? Eller hur fungerar det med olika bostadsköer och i olika städer? Förlorar jag min kötid hos er om jag senare skulle få en bostad av Bostadsförmedlingen?

Kommentarer

  • Hej Amanda, tack för din fråga!

    Javisst kan du stå i flera bostadsköer samtidigt! De olika bostadsförmedlingarna i olika städer har egna kösystem, som inte kopplade till varandra. Att du också står i kö någon annanstans påverkar alltså inte din kötid hos Boplats.

    Om du får en lägenhet genom någon annan bostadskö, påverkar det inte din kötid hos Boplats Göteborg.
    Elin, Boplats Göteborg