Hur ser jag om det finns hiss?

Hej !
Undrar om det finns hiss även om det nu bara är 1 trappa. Beroende av att det finns.
Tacksam för svar
Med vänlig hälsning
Yvonne

Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Yvonne, tack för din fråga!

    För lägenhetshus som är byggda efter år 1977 är det krav på hiss om huset har minst tre våningar. Äldre lägenhetshus med upp till fyra våningar saknar ofta hiss.

    Boplats har tyvärr inte någon mer information om lägenheterna än den som hyresvärden har skrivit i annonsen. Men om det finns hiss så ska det stå i annonsen. Lägenhetens/fastighetens egenskaper finns i en lista en bit ner i annonsen, under rubriken där det står "Lägenheten har".

    Här är ett exempel på hur det kan se ut, där jag har ringat in var det står ifall det finns hiss:

    Elin, Boplats Göteborg