Påverkar det mina köpoäng om jag inte längre är folkbokförd i Sverige?

Hej!
Jag har stått i kö i 6 år och planerar att flytta till Göteborg om cirka två år pga studier. För tillfället bor jag i England och har av Skatteverket blivit uppmanad att skriva ut mig från Sverige. Kommer detta påverka mina köpoäng på något sätt då jag inte längre har en folkbokförings adress i Sverige ?

​Johan