Vad händer med mina dagar om jag flyttar utomlands?

Om jag flyttar till England för att bo med min pojkvän, kan jag fortfarande vara medlem på boplats som vanligt? Eller förlorar jag alla mina dagar om jag flyttar utomlands?

Kommentarer

  • Hej Marie, tack för din fråga!

    Alla som vill kan ha ett konto, betala avgiften och stå i bostadskö på boplats.se. Du är välkommen att stå i kö på boplats.se oavsett var i världen du bor.

    Du får alltså behålla ditt konto och dina ködagar hos Boplats även om du flyttar utomlands. Så länge du fortsätter att betala avgiften i tid varje år, så kommer du fortsätta samla ködagar precis som vanligt.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej Elin,

    Kan du bekräfta att detta gäller även om man inte är folkbokförd i Sverige? (men är svensk medborgare)

    Bästa hälsningar,
    Maja
  • Hej Maja, tack för din fråga!

    Javisst, du är välkommen att stå kvar i kön på Boplats även om du inte är folkbokförd i Sverige! Dina ködagar påverkas inte av att du flyttar utomlands.

    Alla som vill kan ha ett konto, betala avgiften och stå i bostadskö på boplats.se. Du är välkommen att stå i kö på boplats.se oavsett var i världen du bor, och oavsett ifall du är svensk medborgare eller inte.

    Så länge du fortsätter att betala avgiften i tid varje år, så kommer du fortsätta samla ködagar precis som vanligt.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Måste en anmäla att en folkbokför sig utomlands för att behålla sina poäng eller rullar det på som vanligt oavsett?
  • Hej Miranda, tack för din fråga!

    Nej, du måste inte anmäla att du folkbokför dig utomlands för att behålla dina poäng. Så länge du fortsätter att betala köavgiften till Boplats i tid varje år, så kommer du fortsätta samla ködagar precis som vanligt.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej!
    om man registrerat på boplats med bara födelsedatum och sedan när man får sista fyra siffror på person-nr kan ändra till fullständig person-nr.Om jag, hur man gör då?
    tack på förhand.
    Shukri
  • Hej Shukri!

    Klicka här för att maila kundtjänst eller ring 031 -100 250 för att få hjälp med att lägga till ditt personnummer på ditt Boplats-konto.
    Elin, Boplats Göteborg