Villkor om "ej rökare" - hur fyller jag i att jag inte röker?

Hej,

Jag kan inte söka någon lgn pga att det står att jag inte uppfyller boendets villkor. När jag kollar vilket villkor det är jag inte uppfyller så är det ett rött kryss på rökning. Jag har aldrig uppgivit eller skrivit att jag röker någonstans. Jag har aldrig rökt och jag kommer inte heller någonsin börja röka. Vänligen förklara vad det är som har hänt.

Med vänlig hälsning Kalle

Kommentarer

  • Hej Kalle, tack för din fråga!

    Villkoren i annonsen jämförs automatiskt mot din profil-sida på boplats.se. För att kunna söka rökfria lägenheter behöver du därför fylla i på din profilsida att du inte är rökare.

    Gör såhär:
    1. Logga in på boplats.se och gå till "Mina Sidor" och "Min Profil".
    2. Ungefär halvvägs ner på profil-sidan finns det en ruta du kan bocka i "Ingen i hushållet röker".
    3. Scrolla längst ner på profil-sidan, bocka i att du intygar att dina uppgifter stämmer, och klicka "Spara" när du är klar.

    Elin, Boplats Göteborg