Hur många lägenheter kan jag göra en intresseanmälan på?

Hej,
Hur många lägenheter kan jag göra en intresseanmälan på?
Allt gott!
Hälsningar,
Simon

Kommentarer

  • Hej Simon, tack för din fråga!

    Du kan göra ansökan på max fem publicerade lägenheter åt gången. Begränsningen gäller bara de lägenheter som är öppna för ansökan, när tiden för ansökan har gått ut kan du ansöka på fler lägenheter.

    Om du redan har sökt fem publicerade lägenheter men vill anmäla intresse för en annan lägenhet kan du ta bort en av dina tidigare ansökningar. På Mina Sidor / Sökta bostäder kan du klicka på "Ta bort" för att ångra en intresseanmälan.

    Det är bara lägenheter som är i "status: Öppen för ansökningar" som räknas in i dina begränsade ansökningar. De lägenheter som har annan status, till exempel "status: Behandlas", "status: Visning påbörjad" eller "status: Kontrakt tilldelat" räknas alltså inte med bland dina fem. På Mina Sidor / Sökta bostäder kan du se status på de lägenheter du har sökt.
    Elin, Boplats Göteborg