Vad innebär seniorboende 55+ ?

Hej
Jag tänkte att 55+ betyder att alla i området eller i huset är över 55 ?
Mvh A

Kommentarer

  • Hej Alexandra, tack för din fråga!

    Det är lite olika. Seniorboenden finns i flera stadsdelar i Göteborg.

    Det finns hyresfastigheter som endast har seniorboenden, där alla grannarna i fastigheten också är 55+.

    Det finns också fastigheter där några av lägenheterna hyrs ut som senior- eller trygghetsboende, och resten som vanliga lägenheter för boende i alla åldrar. Du bor då i en helt vanlig lägenhet, med grannar i blandade åldrar.

    Här kan du läsa mer om var det finns seniorboenden.
    Elin, Boplats Göteborg