Vilka inkomster får man räkna med?

Hej.
Får jag uppge barnbidrag och vårdbidrag till min inkomst eller är det endast lön?

Kommentarer

  • Hej igen,

    Nedan ser du vad som räknas som inkomst.

    Som inkomst räknas:

    • Inkomst av tjänst
    • Inkomst från eget företag. Företaget ska ha bedrivit aktiv verksamhet minst tolv månader innan inflyttningsdatum. Skriftligt intyg som styrker uttag av lön de tre senaste månaderna innan erbjudandetillfället krävs.
    • Pension, sjukersättning eller aktivitetsersättning
    • Etableringsstöd
    • A-kassa
    • Aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning
    • Studiemedel
    Som inkomst räknas även bostadsbidrag, bostadstillägg, barnbidrag och underhållsstöd.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.