Vad händer om jag inte betalar hyran i tid?

Om jag är sen med min hyra vad händer då? Får jag bara en påminnelse då eller kan jag bli uppsagd?

Med vänlig hälsning
Agneta

Kommentarer

  • Hej,

    Från och med mars månad 2017 kommer Tyresö Bostäder inte längre att skicka ut betalningspåminnelse vid uteblivna betalningar, utan övergår till att skicka inkassokrav direkt. I samband med det kommer Svea Ekonomi AB att överta utskicken, via sitt dotterbolag Svea Inkasso.

    Vid ett inkassokrav ingår förutom hyresbeloppet en inkassokravsavgift samt ränta. Inkassokravsavgiften är för närvarande 180 kr och man måste också betala räntan.

    Svea Inkasso har hög tillgänglighet per telefon och även webblösningar som gör det enkelt att komma i kontakt med dem.

    Det är viktigt att du kontakta oss direkt om du vet att du inte kommer att kunna betala din hyra i tid. Ju tidigare du kontaktar oss, desto större är möjligheten att vi tillsammans kan lösa dina problem.

    Vi vill också tipsa om möjligheten att ha autogiro. Det är ett enkelt sätt betala sin hyra i rätt tid. Du behöver inte själv hålla reda på vilket datum som är den sista vardagen i månaden utan hyran dras från ditt konto på rätt dag.

    mvh
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.