Poäng för ungdomslägenheter är det lika för alla som söker?

Ungdomar som inte bor i Tyersö bostäder utan i villa eller liknande får endast en poäng per dag, medan de som idag bor i Tyresö bostäder får 1,5 poäng.  Det är bra att ungdomslägenheterna  finns men fördelningen av poängen är skev. Ungdomarna spelar inte på samma villkor. De som inte bor i era lägenheter har samma behov att kunna flytta hemifrån. Eller fördelas dessa lägenheter  utifrån andra kriterier?
Om inte så borde de göras det, eftersom man behåller sina poäng.

Kommentarer

  • Hej,
    Jag kan förstå att du upplever det orättvist. Men bra att känna till är att även om en ungdom bor i sitt föräldrahem, hos Tyresö Bostäder, så har även de endast 1 poäng per dag, det är endast de som redan innehar ett kontrakt hos oss som har 1,5 poäng per dag. Villkoren är lika oavsett hur och vart du bor i Tyresö.

    Här kan du läsa om vad som gäller för våra ungdomslägenheter:
    https://www.tyresobostader.se/artikel/ungdomslagenheter

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör