Vilka tider får man tvätta i lägenheten?

Hej,
Jag undrar hur sent man får tvätta i sin lägenhet egentligen?! I huset där jag bor verkar någon eller flera tycka det är ok att tvätta under nätterna ca 00-06. Någons förbannade centrifug gör så min säng, soffa, blommor mm skakar, vibrerar och svajar. Dagtid och fram till 22 ok.... men riktigt irriterande när man försöker sova och det känns som att man ska bli sjösjuk. Eller när man vaknar vid 4 tiden av att man tror att det är jordbävning på gång. Jag har satt upp ett brev i porten utan resultat..... vad ska man göra nu? Jag vet ej heller vem eller vilka grannar det gäller så det är svårt att knacka på....

Jag har börjat ledsna rejält.

Kommentarer

  • Hej,
    All störande aktivitet ska i störst möjliga mån tystna efter kl.22.00 på kvällen.
    Jag rekommenderar att du kontaktar vår ansvariga vid störningar så får hon ta ärendet vidare med åtgärd/information.
    Maila till jenny.herrick@tyresobostader.se, uppge i mailet ditt namn och vilken adress det gäller, vet du vilken granne det är som stör är det bra om den informationen också finns med.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör